از وبلاگ های تخصصی واقعیت افزوده ما بازدید فرمایید.
غالب مشاغل برای معرفی ویا ارئه توضیح پیرامون خدمات خود، اقدام به چاپ بولتن،کاتالوگ، بروشور، تراکت، وبلاگ … بصورت دوره ای می کنند.
صرف نظر از هزینه های بالای کاغذ و چاپ، درصورت نیاز به هرگونه تغییریا اصلاح در متون، تمام این اسناد بلااستفاده می شوند.
این روند سالیانه میلیون ها تومان به کسب و کارها و از منظر کلان، این اسراف سالیانه میلیاردها تومن به اقتصاد کشور و منابع طبیعی ملی لطمه وارد می سازد.
همچنین در بسیاری موارد بواسطه ماهیت یا ابعاد فیزیکی یک محصول (از قبیل دستگاه ها و ماشین آلات بزرگ)، قابلیت جابجایی و یا نمایش دستگاه به منظور پرزنت کردن محصول وجود ندارد و فروشندگان باچالشهای متعددی روبرو هستند که این موضوع روند فروش محصول را دشوار می سازد.
گسترش روز افزون شبکه های اجتماعی، استقبال کاربران از پادکست، وبلاگ و … به ما آموخت که عموم افراد تمایل دارند اخبار و اطلاعات را بصورت دیداری یا شنیداری دریافت کنند تا اینکه متن یا مقاله ای را مطالعه کنند.
از سویی غالباً تاثیریک تیزر، فیلم کوتاه یا فایل صوتی و… میتواند از هرگونه توضیح نوشتاری گویاتر باشد.
به همین دلیل با ظهور شبکه های اجتماعی و بوجود آمدن امکان به اشتراک گذاری ویدئو این ابزار ارتباط جمعی مورد توجه و استقبال فراوان قرار گرفت.
فناوری واقعیت افزوده بواسطه ماهیت خود، این امکان را فراهم می سازد تا بتوان هر نوع محتوای دیجیتالی اعم از ویدئو، انیمیشن و . . . را به روشی بسیار جذاب با سایرین به اشتراک گذاشت. این قابلیت باعث مورد توجه قرارگرفتن و رشد سریع این فناوری در عرصه های گوناگون شده است.